Faktoring jest ściśle powiązany z różnorodnymi modułami oraz funkcjami, dzięki którym praca jest zdecydowanie łatwiejsza, szybsza i realizowana na najwyższym poziomie. Jakie jednak moduły oraz funkcje warto rozważyć w pierwszej kolejności. Dużo zależy od tego, jakie konkretnie usługi faktoringowe interesują przedsiębiorców.
Moduły, które przydadzą się każdej firmie
Absolutnym numerem jeden jest skuteczne i solidnie dopracowane narzędzie faktoringowe, dzięki któremu będzie można sobie pozwolić na automatyczne realizowanie wielu istotnych działań związanych z profesjonalnym faktoringiem. Idealną opcją w tej kategorii jest Factor360.pl, a więc usługa, która zawiera w sobie następujące moduły:
- moduł scoringowy – pozwalający na zebranie wszystkich najpotrzebniejszych informacji o kliencie w jednym miejscu, tak aby skutecznie je uporządkować. Dodatkowo istnieje możliwość sklasyfikowania kontrahenta w dziesięciostopniowej skali,
- moduł raportowy – służący do mierzenia poszczególnych procesów, tak aby wiedzieć, czy przynoszą one pożądane skutki, czy też wymagają jakiejś poprawy. Dzięki temu przedsiębiorcy w krótkim czasie otrzymują niezbędne statystyki, raporty i informacje.
Jak widać jest to bardzo duża pomoc zarówno dla rozwijającego się, jak i zaawansowanego przedsiębiorstwa. Warto zadbać o odpowiednią współpracę na linii firma faktoringowa – kontrahent, a z pomocą tego typu rozwiązań faktoringowych jest to jak najbardziej możliwe.
Moduły gotowe do natychmiastowego użytku
Dobrą informacją dla potencjalnych inwestorów jest to, że wszystkie wspomniane wyżej moduły są gotowe do natychmiastowego użytku. Odpowiada za to platforma SaaS, a więc model, który ma za zadanie udostępnić konkretne oprogramowanie przy pomocy sieci internetowej. Obsługa faktur momentalnie zostanie przeniesiona na zdecydowanie wyższy poziom, a najważniejsze informacje o klientach oraz dłużnikach skategoryzowane i uporządkowane. Zarządzanie fakturami nie będzie wymagało od przedsiębiorców aż tak dużego zaangażowania, a zaoszczędzony czas będzie można poświęcić na reprezentowanie interesów firmy na zewnątrz.